Glazbeni program 61. splitskog ljeta i ove je godine imao operni i koncertni repertoar. Opera se, zbog znatno manjih financijskih sredstava, ograničila na tri naslova – Saint-Saënsovu Samsona i Dalileu, Verdijevu Aidu te Gotovčeva Eru s onoga svijeta. Koncertni je izbor bio ishitren i neosmišljen, s mnogo događaja koji nisu imali uporišta u klasičnom koncertu – nije bilo nijednoga glasovirskog ni violinskog recitala! Jazz i sevdah imali su puno gledalište, a neki vrijedni koncerti poluprazno. To dovodi u pitanje opstojnost same kulturne manifestacije. A nedostatak novca nije razlog ovogodišnjem fijasku. Uz pravi kriterij i dobru volju može se ipak postići kvaliteta.
Petrit Çeku i Kajana Pačko
Najuspješniji nastup podarili su violončelistica Kajana Pačko i gitarist Petrit Çeku. Bila je to večer vrlo produhovljenog muziciranja koja je istinski oduševila brojne ljubitelje lijepe glazbe u Galeriji umjetnina. Večer su uglavnom ispunile znalački napravljene obrade za duo violončela i gitare. U stilski raskošnu izboru skladbi, od baroka do suvremenih naslova, svjedočili smo senzibilnom izričaju vrlo darovitih glazbenika koji uspješno grade karijere u Hrvatskoj i inozemstvu. Od majstorski osvijetljene Corellijeve La Follie, preko emotivnošću protkane Schubertove sonate u a-molu Arpeggione, obje u prilagodbama Valtera Dešpalja, uslijedile su skladbe našega vremena ili njemu bliske. Vrlo dotjerano i temperamentno izvedena de Fallina Suite popular espanola u obradi Darka Petrinjaka, kao i Španjolski ples br. 1 istog autora, uokvirile su osobito dojmljivu Canzonu Srđana Dedića, izvorno skladanu za taj duo. Čuli smo i Piazzollin Oblivion u aranžmanu izvođača, a večer je zaključila Cassadova Requiebros koju je prilagodio Ramon Aquirre. Na traženje publike mladi su glazbenici odsvirali dvije Schubertove pjesme i tako na najljepši način priveli kraju koncert koji ćemo pamtiti. Upravo u dodacima gdje je violončelo bio glas, a gitari je pripala uloga glasovira, najviše je došao do izražaja neprimjeren prostor. Atrij Galerije inače je ugodan koncertima, ali ovakva dva osjetljiva glazbala, osobito gitara, tu su na gubitku. Stoga žalimo za svakim nedovoljno čujnim tonom nadahnuta Çekuova izričaja.
Uvjerljivo najbolji koncert 61. splitskog ljeta zaslužio je Juditu, krovnu nagradu manifestacije. Uspjelim koncertima pripada i nastup kvinteta Balkan Connection Brass te splitskoga blues-banda Otprilike ovako, gdje posebno ističemo sjajnoga saksofonista Željka Milića.
Klikni za povratak